Svenskar söker nya platser på semestern
En ny undersökning av Ving visar att svenskarna inte alls är några vanedjur som vill tillbaka till samma resmål – tvärtom söker svenskarna nya upplevelser och destinationer på semestern.
Undersökningen Vings Customer Segmentation Survey genomfördes bland cirka 4 300 svenskar sedan hösten 2012 och visar vad svenskarna söker just nu i sina semesterdrömmar,Så här vill svenskarna ha det på semestern:
- Besöka ställen där man inte varit förut (67 procent)
- Hitta lokala restauranger med lokal mat och undvika mat som man lika lätt kan få hemma (58 procent)
- Att semestern ska vara något helt annat än det liv man lever hemma (58 procent)
- Intima reseupplevelser, snarare än att resa i större grupper (57 procent)
- Semester som ger nya upplevelser (49 procent)
- Improvisera och bestämma vad man ska göra när man kommit fram till sitt resmål, t.ex. aktiviteter
och måltider (43 procent)
- Semester där man kan få ta det lite lugnt (43 procent)
- Planering är en trevlig ingrediens inför och under semestern (35 procent)
- Viktigt att besöka historiska och kulturella platser under semestern (35 procent)
- En semester som alla i familjen kan tycka om, t.ex. med mycket aktiviteter (33 procent)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar